Actualiteiten en ontwikkelingen

We delen de cijfers van het afgelopen jaar en onze plannen voor het nieuwe jaar.

Het einde van het jaar is weer in zicht. De dagen tussen kerst en oud & nieuw nodigen altijd uit tot terugblikken en vooruitkijken. Waar hebben we aan gewerkt, waar zijn we mee bezig en wat is ons opgevallen? We kunnen hoe dan ook terugkijken op een goed en stabiel jaar ondanks alle corona-perikelen.

Meer vraag naar bedrijfsruimten

Zo zagen we onder andere dat de vraag naar bedrijfsruimten verder is toegenomen. We hebben veel (verhuizende) ondernemers kunnen helpen aan een nieuwe, vaak grotere bedrijfsruimte of een groter kantoor. Daarnaast hebben we ook een aantal startende ondernemers aan betaalbare units kunnen helpen onder meer door de verkoop of verhuur van bedrijfsverzamelgebouwen in Doetinchem, Ulft, Zelhem en Ruurlo.

Dat waren natuurlijk niet de enige kopers in de markt. Ook vastgoedbeleggers en investeerders hebben meer interesse getoond in vastgoed waaronder bedrijfsruimten. Veel beleggers hebben het over het creëren van een passief inkomen. Dit zijn inkomsten die niet afkomstig zijn van loondienst of ander zelf uit te voeren werkzaamheden. Met beleggen in vastgoed creëer je zo’n passief inkomen, namelijk de huurinkomsten die je elke maand krijgt van het pand zonder dat hier enige werkzaamheden voor verricht moeten worden.

In cijfers

Mede door het bovenstaande hebben we in 2021 prachtige resultaten behaald. Zo zijn we betrokken geweest bij de verhuur of verkoop van:
  • 47.113 m2 bedrijfsruimten
  • 3.843 m2 kantoorruimten
  • 3.056 m2 retail
  • 23.150 m2 bouwgrond 

In verhouding tot vorig jaar zijn we bij meer transacties betrokken geweest, ook de groeiende naamsbekendheid zorgt ervoor dat we steeds vaker gevonden worden als specialist in bedrijfshuisvesting.

Mee met de ontwikkelingen in de markt

We streven er continu naar om onze dienstverlening te verbeteren. We vinden het belangrijk om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de markt. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkelingen op het gebied van verduurzaming, wij zijn dan ook voortdurend in gesprek met specialisten op dit gebied. Met het oog op de aankomende eisen rondom energielabels voor kantoren geven we, als onderdeel van onze taxaties, advies ten aanzien van investeringen en wat dit doet met de waarde van een pand.

Kennisdeling en het netwerk verder uitbreiden

We delen graag onze kennis en kunde op het gebied van bedrijfsvastgoed. Maandelijks hebben we bijvoorbeeld een overleg met andere specialisten rondom vastgoed, denk hierbij aan installateurs, architecten, accountants, kantoorinrichters maar ook bouw-/ en onderhoudsbedrijven. Zo blijven we onszelf verder ontwikkelen.
 

Een mooi voorbeeld van kennisdeling is de rol van Bram van Eggelen het afgelopen jaar. Tijdens zijn meeloopstage bij ons heeft hij zijn frisse blik geworpen op onze werkprocessen en werkwijzen. Uiteindelijk zijn we trots dat wij een opstap zijn geweest voor de volgende stap in zijn studie. Momenteel is Bram namelijk werkzaam voor een landelijke vastgoedpartij in Amsterdam.

Kijkend naar de huidige marktsituatie dan is de verwachting dat volgend jaar wederom dynamisch zal zijn. We kijken dan ook erg uit om u in 2022 van dienst te kunnen zijn.

Wij danken onze klanten voor het vertrouwen en het prettige contact het afgelopen jaar. Fijne feestdagen en alvast een goed en gezond 2022!

Hartelijke groet, Jeroen Franken

Uitgelicht aanbod

Onze nieuwste panden

Bekijk ons volledige aanbod